Tarixi-mədəniyyət
abidələrinin şagirdlərin
tərbiyələnməsindəki rolu
Könül Təhməzova
Bülbül adına orta ixtisas musiqi
məktəbinin ibtidai sinif müəllimi
Açar sözlər: tərbiyə,
rol, tarixi abidə, məqsəd, vəzifə
Ключевое слово: воспитания, pоль, памятниk, цель, задачи
Key words: education, role,
monuments, purpose, objectives.
Azərbaycanın
tarixi-mədəniyyət abidələri müxtəlif nəsillərdən olan insanların, o cümlədən
ölkəmizə gələn dünya səyyahlarının böyük marağına səbəb olmuşdur. İftixarla deyə bilərik ki,
respublikamızdakı yüksək estetik dəyərlərə malik olan, zəngin tarixi memarlıq
abidələri çox qiymətli tərbiyə vasitəsi kimi xüsusi diqqət mərkəzindədir.
İnkişafa, mədəni tərəqqi nailiyyətlərinə görə Azərbaycan indi dünyanın ən sivil
dövlətləri sırasındadır. Yüksək estetik dəyərlərə, zəngin mədəni irsə diqqət və
qağıya görə də əhəmiyyətli cəhətləri çoxdur.
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasında gənc
nəslin estetik tərbiyəsinin ahəngdar inkişaf etdirilməsinə, onların milli
memarlığımız, mədəniyyətimiz, incəsənətimiz və dünya mədəniyyəti aləminə
qovuşdurulmasına xüsusi diqqət yetirilir. Konstitusiyanın “Mədəniyyət hüququ”
maddəsində deyilir ki, hər kəsin mədəni həyatda iştirak etmək, mədəniyyət abidələrindən
və mədəni sərvətlərdən istifadə etmək hüququ vardır. Hər kəs tarixə, mədəni və
mənəvi irsə hörmətlə yanaşmalı, ona qayğı göstərməli, tarix və mədəniyyət abidələrini
qorumalıdır.
Azərbaycan
Respublikasnın Prezidenti İ.Əliyev cənablarının “İçərişəhər” Dövlət Tarix –
Memarlıq Qoruğu haqqında Əsasnamənin təsdiq edilməsi barədə 28 fevral 2005-ci
il tarixli 200 nömrəli fərmanı, Azərbaycan Respublikasındakı Monumental heykəltaraşlıq
abidələri, xatirə-memorial və memarlıq kompleksləri haqqında 2 aprel 2007-ci il
sərəncamı öz növbəsində bu zəngin mənəvi irsdən müntəzəm sistemli istifadə
işinin estetik mahiyyətinə xüsusi diqqət yetirməyi zəruri edir.
Heç
şühbəsiz ki, bu sahədə bütün bunlar öz növbəsində ümumtəhsil məktəblərinin
qarşısında da mühüm vəzifələr qoyur. Milli tariximizin, mədəniyyətimizin, adət
və ənənələrimizin öyrənilməsində, habelə təlim-tərbiyə prosesinin meyl, maraq,
istedad və qabiliyyət əsasında qurulmasında, istedadlı şagirdlərin aşkara
çıxarılmasında və hər vasitə ilə inkişaf etdirilməsində estetik tərbiyənin, xüsusilə
qüdrətli təsir gücünə malik olan incəsənət vasitəsilə aparılan estetik tərbiyənin
özünəməxsus mövqeyi, spesifik xüsusiyyəti və əhəmiyyəti vardır. Buna görə də
ümumtəhsil məktəblərimizdə həyata keçirilən estetik tərbiyənin pedaqoji əsaslarına
xüsusi fikir verilməlidir (1, s.11).
Tərbiyənin
digər sahələrindən fərqli olaraq estetik tərbiyə mahiyyətinə, vasitələrinə, həyata
keçirilmə formalarına, yollarına görə spesifik xüsusiyyətlərə malikdir. Estetik tərbiyə prosesində ən təsirli
vasitələrdən istifadə olunması həmişə
diqqət mərkəzindədir. Həmin vasitələrdən
ən vacibi də milli memarlıq abidələridir. Estetik tərbiyənin formalaşmasında
memarlıq abidələrinin rolu, imkanları hüdudsuzdur. İncəsənət bədii idrakın və
müxtəlif qəbildən olan insanların tərbiyəsinin qüdrətli vasitəsidir. Onun
idrakı və tərbiyəvi əhəmiyyəti insana estetik təsirinin gücündən asılıdır. Bu
sahədə memarlıq incəsənətinin də özünəməxsus qanunauyğunluqları, bədii və
estetik təsir imkanları vardır (3, s.7).
Dünya mədəniyyəti xəzinəsini bəzəyən,
tariximizin, incəsənətimizin ən qədim abidələrindən olan Qobustan qayalarında həkk
edilmiş bütün təsvirlər, təbii abidələr, mövzu və sujet müxtəlifliyi, həyatiliyi,
canlılığı və cazibədarlığı ilə hamını valeh edir. Abşeron abidələri içərisində
Qız qalası və Şirvanşahlar sarayı xüsusilə fərqlənir. Əbəs deyil ki, Bakıya gələnlər,
Bakını görənlər bu iki tikilidən daha coşğunluqla danışırlar. Şirvanşahlar
sarayı ansamblına daxil olan Divanxana, saray binası, saray türbəsi, minarəli
saray məscidi və s. öz gözəlliyi, əzəməti, lakonik memarlıq üslubu və təkrarlanmayan
zəngin ornament bəzəyi ilə canlı tarixə çevrilmiş və xalqımızın bədii təfəkküründə,
sənət irsində, onun gözəllik duyumlarında öz estetik təsir gücü ilə əbədi yaşayır.
Bu
kimi bəşəri sənət incilərinin məktəblilər arasında təbliği onların mənəvi
dünyagörüşünün və estetik tərbiyəsinin, zövqünün və hisslərinin formalaşmasında
misilsiz təsir obyekti ola bilər. Memarlıq abidələri məktəblilərin hisslərinə təsir
edən ən əyani, ən emosional bir vasitədir. Buna görə də hər bir fənn müəllimi
memarlıq abidələrinin poeziyasını, estetikasını açıb şagirdlərə bildirməlidir. Bu
baxımdan Şəki xanlarının sarayı diqqəti daha çox cəlb edir. Dünyada öz
orijinallığı ilə yeganə olan Şəki Xan sarayı tədqiq etdiyimiz problem
baxımından mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Xan sarayının baş fasadının
kompozisiyası, divarın zəngin ornamentliyi, zövq oxşayan naxışlı şəbəkə və
sarayın interyerində dəqiq işlənmiş həndəsi, təbii, sujetli, quşların əksi əlavə
edilmiş bədii naxışlar incəliyi, zərifliyi, təsir gücü ilə diqqəti daha çox cəlb
edir.
Min
illər ərzində yaranan mədəniyyət abidələri, memarlıq əsərləri məktəbli gənclərin
milli vətənpərvərlik, milli ləyaqət, milli iftixar hissi tərbiyəsində, estetik
zövqünün formalaşmasında əvəzsizdir. Memarlıq abidələri öz növbəsində dərin məzmunu,
estetik təsir gücü ilə zəngin mənəvi ideyalar aşılamaq qüdrətinə malikdir (2,
s.5).
Bəşəri
sənət incilərindən olan sarayların, dövlət binalarının, məscidlərin, türbələrin
xarici gözəlliyi, füsunkarlığı, əzəmətliliyi, interyerinin çox zərif incə
naxışları, nəbati ornament kompozisiya zənginliyi daha çox estetik şüur və
estetik hisslərin formalaşmasına təsir edir. Heykəllərdə gözəllik, ilahilik, mənəvi
qüdrət, igidlik, cəsurluq, müdriklik, körpülərdə ən çox dövlətlərarası, şəhərləralası
əlaqələr nəzərə çarpırsa, qalalarda dövlətin müdafiə imkanları özünü büruzə
verir və ən çox insanlarda qəhrəmanlıq, mərdlik, vətənpərvərlik kimi keyfiyyətlərin
formalaşmasına təsir edir.
Müəllimlər bu əvəzsiz sahədən
şagirdlərin tərbiyələnməsi işində mümkün qədər yararlanmalı, gələcək nəslə
tariximizi, mədəniyyət və incəsənətimizi ötürməkdə vasitəçi olmalıdırlar.
Tarixi-mədəniyyət abidələrinin
şagirdlərin tərbiyələnməsindəki rolu
Məqalədə Azərbaycanın tarixi abidələrinin
şagirdlərin tərbiyələnməsindəki məqsəd və vəzifələri geniş şərh olunur.
Роль памятников истории и
культуры в образовании студентов
В статье широко анализируется сущность,
цель и задачи эстетического воспитания учащихся посредством архитектурных
памятнков Азербайджана.
The role of the historical and cultural monuments in the students education
In the article analyzes the essence of wide, purpose and objectives of the aesthetic education of students through architectural monuments of Azerbaijan.
In the article analyzes the essence of wide, purpose and objectives of the aesthetic education of students through architectural monuments of Azerbaijan.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder